Tesla Roadster

 2010.05.02. 13:41

Visszafogottabb kinézetű, mint a TAG Heuer változat.

Újabb troliautó Budapesten, igaz, a fotó nagyjából egy hete készült. Könnyen lehet, hogy a TAG Heuer Sport változattal érkezett, de az is lehet, hogy csak magától tévedt erre ez a német rendszámos jármű.

Címkék: tesla

A bejegyzés trackback címe:

https://napiauto.blog.hu/api/trackback/id/tr941967891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uncle_Jay 2010.05.02. 15:17:21

Valaki okos megmagyarázhatná nekem, hogy miért környezetbarátabb egy elektromos autó, mint a hagyományos társai. Mert valahogy elő kell állítani az áramot azt meg erőművek teszik, amik ugyanúgy szennyezik a környezetet, ha meg sok ilyen lesz, akkor több energia kell, hogy mindegyiket tudják tölteni, ami megnövekedett káros anyag kibocsátást eredményez.
A másik meg, hogy melyik elektromos hálózat bírná azt, hogy egyszerre több ezer ilyen autót töltsenek, mikor már azt nem bírják, amikor a nyári kánikulába mindenki bekapcsolja a klímát.

KevinMulder 2010.05.02. 15:29:19

Mert mondjuk az elektromos aramot elo lehet allitani szelturbinaval is a fogyasztasi helyhez sokkal kozelebb. Az, hogy perpill sokkal kevesebb szeleromu van, nem minositi az elektromos autot. Kell tobb szel es naperomu es rogton sokkal jobban allunk.

A masik, hogy az emberek nagy resze 40-50 km-t tesz meg max naponta az autojaval. Ha a hatotav pl 160km, akkor nem kell minden kocsit minden nap csurig tolteni, csak visszataplalni az elhasznalt felesleget.

Ha Te meg a legkondiban gondolkodsz, akkor par evtizeddel le vagy maradva a jelenlegi trendektol. Passziv hazat kell epiteni es nem kell annyi energia kapasbol a legkondira ...

Tű a tank 2010.05.02. 16:39:47

autóba passzív házat? a jelenlegi trend:masszív, törésbiztos autó-bunker belső magas oldalfalakkal, stb-nagy vízszinteshez közeli üvegfelületek a klausztrofóbia ellen-nagy melegedés-klíma

LSL 2010.05.02. 19:38:54

nem mindenki jár x5össel, de ha lenne annyi pénzem, akkor is egy SUV lenne az utolsó amit megvennék

Uncle_Jay 2010.05.02. 23:38:12

Ez mind szép és jó amit elmondtál, de egy nem minden ország és terület alkalmas arra, hogy szélturbinákat állítsanak fel, nagy mennyiségű áramot pedig nem lehet és nincs is értelme nagy távolságon át szállítani. Napelemet már több helyre lehetne rakni, de az meg iszonyatos területeket venne el. A jelenlegi akksik meg nem értékelik, ha folyamatosan csak rájuk töltenek. Az amit a házakkal kapcsolatban mondtál mind szép és jó, de ez csak néhány új ház, a régiekkel mi lesz? Totálisan az egész energiarendszert át kellene alakítani és tervezni ami nem egyszerű. A másik meg nem hiszem, hogy le vagyok maradva, mert elég csak nyaranta bekapcsolni a tévét és mást nem hallani, hogy az energiarendszer összeszarta magát a hirtelen terhelés miatt. Utána jönne a balesetveszély, ami már egy észak amerikai városba gondot okoz, mert olyan halkan mennek az elektromos kocsik, hogy senki nem veszi észre. Akkor még ott a töltés, ami kezdetben szintén sok problémát adna.
Amúgy tény az autóknak kell követni a környezetbarát technológiákat, de közel se ők a legkárosabbak, hanem a gyárak a repülők akikkel senki nem foglalkozik mellesleg nem utolsó sorban egy tehén évente több káros anyagot bocsát ki mint egy modern autó, velük mi legyen?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.05.03. 09:18:35

én épp egy hete hétfőn voltam egy elektromosautó-fejtágítón, Citroen C-Zérót próbáltunk ki és mutattak be.

igazából egyelőre senki sem tudja, hogy mi lesz ezekkel, és 10-15 éves távlatokban is csak néhány százalékra becsülik az elektromos autók elterjedését. városban rövid időn belül szerintem nem lesz nála jobb közlekedési eszköz, és ha sikerülne megoldani az utcai töltés infrastruktúráját, nem lenne ezzel komoly baj.

az akkumulátor 16 kWh-s, 220V-ról 6 óra alatt töltöd fel, ezért gyári adatok szerint 130, szerintem nagyjából 100 km autózást kapsz. ha csak a városban használod, ez 3-4 napra azért elegendő lehet.

ugyebár 1 kW áram olyan 40 forint, éjszakaiban 30, szóval a 16 kWh az olyan 640 forint, ezzel ha meg tudsz tenni 100 km-t, az 6.4 forint 1 km-re, ami mutatja, hogy egyelőre sokkal olcsóbb az áram.

amit meg nem csak szélerőművel meg napelemekkel lehet előállítani, hanem atomerőművekkel is, amelyek a közhiedelemmel ellentétben az egyik legbiztonságosabb energiaforrásnak tekinthetők...

szóval egy kisebb-nagyobb szeletet szerintem már 10 éven belül szerezhetnek ezek a kocsik, persze ahhoz lejjebb kellene menjen az áruk (most 7.7 millióról indul a picike C-Zéro).

ecch 2010.06.05. 22:02:16

@Uncle_Jay: Igen a kulcsszó a környezetbarátABB, nem pedig a környezetbarát. Az átszámolva 1.7 liter benzinnek megfelelő 100km-enként fogyasztás meggyőző lehet. Ez még akkor is sokkal kevésbé terheli a környezetet, ha történetesen az utolsó elektronig még fosszilis forrásból származik, hála a nagy hatékonyságú elektromotornak. Ráadásul a nagytételben termelt elektromos energia megint csak hatékonyabb, mint az egyéni égetés pár dugattyúban. Nem szabad telhetetlennek lenni, egyelőre lépésnek ez is igen jó!
süti beállítások módosítása